איך להפוך כל רעיון למציאות בחייך? (אסטרטגיית וואלט דיסני)
בכתבה הבאה אני הולכת לספר לך על אסטרטגיית הגאונות של וואלט דיסני האחד והיחיד במינו.
אם עד היום היו לך הרבה רעיונות אך לא ידעת איך להוציא אותם לפעול או שהם נראו לך מורכבים מידי.
בסוף הכתבה הזאת, הכל יהיה פשוט וברור יותר וכבר תוכלי להתחיל ליישם.
אם עד היום היו לך הרבה רעיונות אך לא ידעת איך להוציא אותם לפעול או שהם נראו לך מורכבים מידי.
בסוף הכתבה הזאת, הכל יהיה פשוט וברור יותר וכבר תוכלי להתחיל ליישם.
מרגש?
גם אני מתרגשת כל פעם מחדש מהכלים המופלאים שה NLP חושף בפנינו.
גם אני מתרגשת כל פעם מחדש מהכלים המופלאים שה NLP חושף בפנינו.
איך ה NLP גילה את האסטרטגיה של וואלט דיסני?
אחת המטרות של ה-NLP היא ליצור מפות מפורשות ומדויקות של אסטרטגיות חשיבה מוצלחות של אנשים
בעלי כישורים מיוחדים ויוצאי דופן כמו וולט דיסני.
NLP מבוסס על מודלינג, ה NLP חוקר את הדרך בה אנשים משתמשים ביכולות הבסיסיות
שיש לכולנו כגון: ראיה, שמיעה, ותחושה כדי לארגן ולפעול בעולם שלהם. (מה שאומר שם יש
לנו את האסטרטגיה הזו נוכל להשתמש בה גם ברעיונות שלנו)
היכולת של וולט דיסני לחבר את היצירתיות והחדשנות שלו עם אסטרטגיה עסקית מוצלחת
ועם פופולריות המונית ויוצאת דופן זיכתה אותו בתואר גאון בתחום הבידור.
מי הוא וואלט דסני ?
דיסני היה מפיק סרטי אנימציה, אנימטור, יוצר פארק השעשועים המפורסם "דיסנילנד" ומייסד
דיסני היה מפיק סרטי אנימציה, אנימטור, יוצר פארק השעשועים המפורסם "דיסנילנד" ומייסד
החברה הרווחית "וולט דיסני".
דיסני היה מועמד 59 פעמים לפרס אוסקר וזכה ב-22 פרסים, ארבעה מהם בשנה אחת.
ל אלו הם שיאים שטרם נשברו.
בין ההפקות של דיסני אתם בוודאי זוכרים את: "שלגייה ושבעת הגמדים" (1934) "פינוקיו"
(1940), "פנטסיה" (1940), "דמבו הפיל המעופף" (1941), "סינדרלה" (1950), "עליסה
בארץ הפלאות" (1951) ו"פיטר פן" (1953) והדמויות המפורסמות שכולנו גדלנו עליהם: מיקי
מאוס, דונלד דק, גופי ופלוטו.
אבל דיסני לא נולד מצליח!
דיסני נשר מבית הספר בגיל 16 וניסה להתגייס לצבא אך מאחר שלא הותר גיוסו, התנדב
דיסני נשר מבית הספר בגיל 16 וניסה להתגייס לצבא אך מאחר שלא הותר גיוסו, התנדב
דיסני לשרת בצלב האדום כנהג אמבולנס באירופה במלחמת העולם הראשונה, לאחר שזייף
את תעודת הזהות שלו כדי להתאים לגיל הקבלה המינימלי. הוא שירת ביחידת נהגי
האמבולנס של הצלב האדום בצרפת עד שנת 1919.
מודל וולט דיסני נמצא בשימוש בעסקים וארגונים רבים.
מה שמייחד המודל הוא היכולת להכיל את כל רמות הביצוע
משלב החלימה ועד שלב היישום באדם אחד.
אנימטור שעבד צמוד לדיסני אמר עליו:
" …למעשה היו שלושה וולט שונים: החולם, הריאליסט, והמבקר, אתה אף פעם לא יודע מי
מהם בא לפגישה איתך… "
החולם – דיבר בהכללה, דיבר על התמונה הגדולה.
הריאליסט – קונקרטי, ענייני.
המבקר – העליב, פגע, דיבר בשפה מלוכלכת אך גם בנה והביא למודעות מידע שנעלם מהעין.
המבקר – העליב, פגע, דיבר בשפה מלוכלכת אך גם בנה והביא למודעות מידע שנעלם מהעין.
אסטרטגיית וואלט דיסני מורכבת, משפה מילולית, שפת גוף, טון דיבור, הבעות פנים, שאילת
שאלות, הבעת יצירתיות באופן ספציפי, יכולת לניתוח תכניות, יכולת כניסה לדמויות שונות
ולחוות מצבים דמיוניים ועוד מיומנויות עליהם מורכב בקורס NLP האינטרנטי שלי, אך במידה
ואינכם בוגרי הקורס תוכלו להנות מתבנית הבאה ליישום מידיי.
בתמונה: דיסני מציג תצוגה מקדימה של שודדי הקאריביים אודיו-אנימטרוני, עם דמיינתי מארק דייוויס והפסל בליין גיבסון.
ההצהרה הבאה ניתנה על ידי דיסני כתיאור של התהליך ליצירתו סיפוריו:
"המספר חייב לראות בבירור בעיני רוחו כיצד כל דבר בסיפור יוצג. עליו להרגיש כל ביטוי וכל
תגובה. עליו להתרחק מספיק מהסיפור שלו על מנת שיוכל להעיף מבט שני על הסיפור… כדי
לראות אם יש קטע מת… כדי לראות אם הדמויות עומדות להיות מעניינות, מרתקות ומושכות
את הקהל. עליו להשתדל לראות כי הדברים שהדמויות שלו עושות הם מעניינים."
מנקודת מבט של ה- NLP הצהרה זו מספקת תיאור מופלא וברור של האלמנטים הבסיסיים
של האסטרטגיה היצירתית של דיסני. היא כרוכה בשלוש עמדות תפיסה שונות אשר עובדות
בתיאום אחת עם השנייה.
3 נקודות התפיסה של אסטרטגיית וואלט דיסני
1. החולם:
"המספר (או הרעיונאי שזה אתם) חייב לראות בבירור בעיני רוחו כיצד כל דבר בסיפור יוצג."
בשלב הראשון, דיסני מתאר השקפה חזותית של כל הגורמים המעורבים בסיפור או פרויקט כסוג של תבנית. זה היה מתקיים ככל הנראה באמצעות דימויים חזותיים שנבנו (VC).
*סימני האותיות מיועדים לבוגרי קורס NLP.
"המספר (או הרעיונאי שזה אתם) חייב לראות בבירור בעיני רוחו כיצד כל דבר בסיפור יוצג."
בשלב הראשון, דיסני מתאר השקפה חזותית של כל הגורמים המעורבים בסיפור או פרויקט כסוג של תבנית. זה היה מתקיים ככל הנראה באמצעות דימויים חזותיים שנבנו (VC).
*סימני האותיות מיועדים לבוגרי קורס NLP.
השאלות שאתם יכולים לשאול כאן הם שאלות של : מה?
- מה אני רוצה לעשות? (תשתדלו להתמקד בחיובי)
- מדוע אני רוצה לעשות זאת, מה הסיבה?
- מה הרווחים? מה אשיג?
- מתי אוכל לצפות לקבל את התוצאה?
- לאן אני רוצה שהרעיון ייקח אותי בעתיד?
- כמו מי אני רוצה להיות (ביחס לרעיון)?
- מה הצעד הראשון?
2. הריאליסט:
"עליו להרגיש כל ביטוי וכל תגובה."
בשלב זה, דיסני מתאר שהוא מאפשר לעצמו להרגיש ולחוות (K) את כל הדמויות בסיפור, הוא חווה את הסיפור בתוך התפקיד.
שני שלבים אלה כרוכים ביכולת להיכנס לעמדה ראשונה והשנייה.
"עליו להרגיש כל ביטוי וכל תגובה."
בשלב זה, דיסני מתאר שהוא מאפשר לעצמו להרגיש ולחוות (K) את כל הדמויות בסיפור, הוא חווה את הסיפור בתוך התפקיד.
שני שלבים אלה כרוכים ביכולת להיכנס לעמדה ראשונה והשנייה.
השאלות שאתם רוצים לשאול כאן הם שאלות של : איך?
- איך הרעיון ייצא לפועל?
- איך אדע שהשגתי את המטרה?
- איך אוכל לבחון את התוצאות? או מי יעשה את זה?
- כיצד תחולק האחריות בין האנשים שתפקידם להוציא את התוכנית לפועל? (אם יש עוד אנשים בתמונה)
- מתי כל שלב יבוצע? מתי המטרה הכוללת תושג / תושלם?
- מדוע כל אחד מהשלבים חיוני / הכרחי?
3. המבקר:
"עליו להתרחק מספיק מהסיפור שלו על מנת שיוכל להעיף מבט שני על הסיפור… כדי לראות אם יש קטע מת…"
בשלב האחרון, דיסני חוזר למצב המערכת הייצוגית החזותית.
"עליו להתרחק מספיק מהסיפור שלו על מנת שיוכל להעיף מבט שני על הסיפור… כדי לראות אם יש קטע מת…"
בשלב האחרון, דיסני חוזר למצב המערכת הייצוגית החזותית.
מטרת המבקר היא לתת ביקורת בונה, הרבה פעמים שאנחנו שומעים ביקורת אנחנו נאטמים, מרגישים שאנשים "מוציאים לנו את הרוח מהמפרשים"
על מנת שזה לא יקרה, במקום לבקר נשאל שאלות בונות, השאלות חייבות להיות באמירה חיובית ובונה, בקורס NLP אנחנו לומדים לעומר איך לעשות את זה אך בינתיים אתן לכם כמה דוגמאות שימושיות.
על מנת שזה לא יקרה, במקום לבקר נשאל שאלות בונות, השאלות חייבות להיות באמירה חיובית ובונה, בקורס NLP אנחנו לומדים לעומר איך לעשות את זה אך בינתיים אתן לכם כמה דוגמאות שימושיות.
שאלות מתאימות למבקר בונה:
במקום יקר מידי אפשר לומר איך יהיה אפשרי לעמוד בתקציב?
במקום זה לא מציאותי שפאר לשאול איך זה יהיה בר השגה?
במקום זה טיפשי אפשר לשאול איפה אתה רואה את הייחוד?
במקום יקר מידי אפשר לומר איך יהיה אפשרי לעמוד בתקציב?
במקום זה לא מציאותי שפאר לשאול איך זה יהיה בר השגה?
במקום זה טיפשי אפשר לשאול איפה אתה רואה את הייחוד?
צרו חדרים שונים לתפקידים שונים (לפחות בחוויה הפנימית, בדמיון)
נקודות חשובות
• חולם ללא היבט מציאותי אינו מסוגל להפוך חלום למציאות,
• מבקר ובעל חלום ללא הריאליסטי נתקעים בקונפליקטים בלתי פוסקים.
• בעל חלום ואדם מציאותי אולי יוכלו ליצור דבר מה אך ללא המבקר סביר יהיה כי הרעיונות לא יהיו ייחודיים ומוצלחים.
• חולם ללא היבט מציאותי אינו מסוגל להפוך חלום למציאות,
• מבקר ובעל חלום ללא הריאליסטי נתקעים בקונפליקטים בלתי פוסקים.
• בעל חלום ואדם מציאותי אולי יוכלו ליצור דבר מה אך ללא המבקר סביר יהיה כי הרעיונות לא יהיו ייחודיים ומוצלחים.
רוצים לתרגל את זה כבר עכשיו?
התחילו עכשיו כאשר אתם עושים הפרדה ברורה כמו באיור כאן.
שימו לב לא לערבב בין העמדות של כל תפקיד.
לוואלט דיסני היו ממש חדרים שונים לכל תפקיד,
בתהליך המלא אנחנו יוצרים עוגנים פיזיולוגים לכל עמדה ורק לאחר מכן נכנסים לעמדות עם הרעיון והחש ויוצרים מפה "מרעיון למציאות".
התחילו עכשיו כאשר אתם עושים הפרדה ברורה כמו באיור כאן.
שימו לב לא לערבב בין העמדות של כל תפקיד.
לוואלט דיסני היו ממש חדרים שונים לכל תפקיד,
בתהליך המלא אנחנו יוצרים עוגנים פיזיולוגים לכל עמדה ורק לאחר מכן נכנסים לעמדות עם הרעיון והחש ויוצרים מפה "מרעיון למציאות".
מקווה שכבר עלו לכם כה רעיונות,
שתפו אותי מה אתם חושבים על האסטרטגיה של וואלט דיסני,
רוצים יותר? הצטרפו אלינו לקורס המקיף ביותר בארץ ל NLP
שתפו אותי מה אתם חושבים על האסטרטגיה של וואלט דיסני,
רוצים יותר? הצטרפו אלינו לקורס המקיף ביותר בארץ ל NLP
בהצלחה בהגשמת החזון שלכם,
מיטל
מיטל