כמטפלים, מה אתם יותר מזדהים או מובילים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
 
כמטפלים, מה אתם יותר מזדהים או מובילים?
כמטפלים, הרבה פעמים אנחנו יכולים להיבלע לרגישות יתר תוך כדי הזדהות עם האדם שמולנו. תחושה שאנחנו באמת מבינים אותו ואת המצוקה בה הוא נמצא ונותנים לכאב שלו מקום. הבעיה מתחילה כאשר המקום שאנחנו נותנים לבעיה מונע את ההתקדמות של האדם שהגיע אלינו.
 
מצבים שאנחנו לא מצליחים להוביל את האדם לשינוי הרצוי, לשינוי שבשבילו הוא הגיע אלינו. המצב הזה בעייתי פעמיים.
גם כי האדם מציפף את עצמו בחוויה שמונעת ממנו את השינוי
וגם אנחנו שלא ממלאים את התפקיד שלנו.
ליצור טרנספורמציה.
 
וחשוב לי להדגיש, אני לא מדברת על אמפתיה שהיא חיונית וחשובה לתהליך
אלא על הזדהות, הצפה רגשית, תחושה שאנחנו כל כך מבינים את המונחה שאנחנו מאבדים את היכולת להוביל אותו.
תחשבו מה היה קורה אם רופא כירורג (מנתח) היה מגיע לניתוח עם הזדהות של כאב החולה על מיטת הניתוחים? האם הוא היה מצליח לעזור לו?
חד משמעית לא!
עכב אכילס של מטפלים רבים הוא – הזדהות יתר!
אם גם אתם מרגישים ככה אני רוצה לתת לכם 3 טיפים – איך להחזיר את יכולת ההובלה שלכם וככה לעזור ליותר אנשים ולהרגיש באמת משמעותיים.
למי שלא מכיר אותי אני מיטל וייסמן מ NLP-ISRAEL
Nlp היא גישה המאפשרת להרחיב את יכולות החשיבה שלנו בתקשורת פנימית ובתקשורת בין אישית.
 
 
חשוב להדגיש, אני לא מדברת על אמפתיה שהיא חיונית וחשובה לתהליך
אלא על הזדהות, הצפה רגשית, תחושה שאנחנו כל כך מבינים את המונחה שאנחנו מאבדים את היכולת להוביל אותו.
תחשבו מה היה קורה אם רופא כירורג (מנתח) היה מגיע לניתוח עם הזדהות של כאב החולה על מיטת הניתוחים? האם הוא היה מצליח לעזור לו?
חד משמעית לא!
עכב אכילס של מטפלים רבים הוא – הזדהות יתר!
אם גם אתם מרגישים ככה אני רוצה לתת לכם 3 טיפים – איך להחזיר את יכולת ההובלה שלכם וככה לעזור ליותר אנשים ולהרגיש באמת משמעותיים.
למי שלא מכיר אותי אני מיטל וייסמן מ NLP-ISRAEL
Nlp היא גישה המאפשרת להרחיב את יכולות החשיבה שלנו בתקשורת פנימית ובתקשורת בין אישית.
 
יש מגוון דרכים ועכשיו אדבר על 3  מהם
1. הטיפ הראשון שלי אליכם הוא – מיומנות העמדות
כשאנחנו בהזדהות יתר אנחנו כאילו בעמדה של המונחה,
מרגישים ורואים את הסיפור שלו דרך העיניים שלו.
כמנחים ומטפלים החובה שלנו לדלג בין העמדות ולעבור לעמדה של צופה,
לחשוב מה נכון שיקרה פה עכשיו?
לעבור לעמדה של המנחה ולשאול, מהמקום הזה מה אני יכול להציע לו? 
לאן נכון להוביל אותו? מה הוא צריך?
כשאנחנו מדלגים בין העמדות אנחנו גם שומרים על עצמנו מפני הצפה רגשית וגם ממלאים את התפקיד שלנו.
2. הטיפ השני נקרא רפריימינג 
המטרה בריפריימינג היא לשנות את הפירושים אנחנו בהזדהות יתר, חשוב מאוד שנשנה את הפירוש עבור עצמנו ועבור המונחה. גישת ה NLP מאמינה שלכל התנהגות יש כוונה חיובית גם אם ההתנהגות נחשבת לשלילית.
לדוגמה אפשר לומר "האדם הזה ממש מסכן"
או אפשר לומר – "אם הוא בא אלי הוא כנראה בשל ומוכן להפסיק את מעגל הסבל."
דוגמאות נוספות של רפריימינג של תוכן יכולות להיות
> אדם עקשן – עקבי ונחוש
> פחדן – זהיר ואחראי
> פטפטן – איש שיחה
3. הטיפ האחרון שלי אליכם הוא – ראפור!
ראפור זאת היכולת ליצור כימיה אנושית, תחושה של קירבה.
בתהליך אנחנו רוצים להיות בהזדהות עם המונחה אך במידה. במידה כזאת שנוכל להבין אותו אבל גם להוביל אותו.
לכן, בהתחלה אנחנו יכולים יותר להזדהות וככל שהתהליך מתפתח אנחנו מחזקים את ההובלה. לוקחים צעד קדימה בתהליך עצמו.
ראפור היא מיומנות נרכשת שמדברת על שפה מילולית ושפת גוף ומכילה בתוכה עולם שלם.
 
מקווה שתרמתי לכם 🙂 
ואם אתם מעוניינים להעמיק בעולם ה NLP ולקבל כלים משני חיים, לכם ולמטופלים שלכם.
הצטרפו אלי למחזור הקרוב, כל הפרטים בקישור.
 
אני מחכה לתגובה שלך בתחתית הסרטון,
ואם אהבת, מומלץ לשתף!
רק טוב,
מיטל
 

אולי יעניין אותך גם ל…

קורס NLP למטפלים + המדריך לטיפול בהתנגדויות- חינם!

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים מומלצים

פודקסט "האושר הנשי" מראיין את מיטל וייסמן על טיפול טבעי בחרדה

פודקסט "האושר הנשי" מראיין את מיטל וייסמן על טיפול טבעי בחרדה, הסיבות להתקפי חרדה והסיפור האישי של מיטל ששינה חיים של אלפי אנשים.

12517
פודקסט "האושר הנשי" מראיין את מיטל וייסמן על טיפול טבעי בחרדה, הסיבות להתקפי חרדה והסיפור האישי של מיטל ששינה חיים של אלפי אנשים.
7 דפוסי החשיבה המכניסים ללופ

חוויית המציאות שלנו מורכבת מהפירושים שאנחנו מעניקים לאירועים אותם אנו חווים. פרשנות יכולה להיות חיובית ומקדמת או שלילית ומעכבת. אספתי עבורכם את 7 דפוסי חשיבה מעכבים העלולים להכניס אותנו ללחץ וחרדה. בדקו את עצמכם, כמה מהתבניות האלה קיימות אצלכם?

7951
חוויית המציאות שלנו מורכבת מהפירושים שאנחנו מעניקים לאירועים אותם אנו חווים. פרשנות יכולה להיות חיובית ומקדמת או שלילית ומעכבת. אספתי עבורכם את 7 דפוסי חשיבה מעכבים העלולים להכניס אותנו ללחץ וחרדה. בדקו את עצמכם, כמה מהתבניות האלה קיימות אצלכם?
איך לשנות מחשבות שליליות?

מהי מחשבה שלילית? מהי אמונה מגבילה? ואיך להחליף מחשבה שלילית למחשבה חיובית ומקדמת?

7783
מהי מחשבה שלילית? מהי אמונה מגבילה? ואיך להחליף מחשבה שלילית למחשבה חיובית ומקדמת?
דילוג לתוכן