איך להצליח להיות בשליטה עצמית לאורך זמן?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כמה פעמים רציתם לשנות הרגלים ובסוף מצאתם את עצמכם חוזרים להרגלים הישנים?

הכי 'מצחיק' הוא הקול שמתגנב בבוקר ולוחש לי
"אולי תוותרי היום על לקום בשש מהמיטה החמה?"
"רק עוד קצת… אני חייבת את הרבע שעה הזאת…"
"התאמנת כבר השבוע, השרירים תפוסים, אפשר לפעמים לוותר"

והוא ממשיך כשהוא מנסה להצדיק את עצמו:
"קר בחוץ ובטח זה לא יהיה אימון טוב כי לא ישנת מספיק"

ולסיום אם זה לא מספיק הוא מביא את הסיבה הרווחת:
"תלכי מחר או מחרתיים, היום תנוחי."
מוכר?

אז מי ינצח?
ואיך אפשר להצליח להתאפק, לדחות סיפוקים מיידים, לבחור, לתכנן ולעשות?

ואיך אפשר להצליח להתאפק, לדחות סיפוקים מידיים, לבחור, לתכנן ולעשות?

אחד המחקרים המדליקים והמוכרים שעשו בנוגע לשליטה עצמית נקרא מבחן המרשמלו,
ניסוי שעשה פרופ' וולטר מישל מאוניברסיטת סטנפורד.

נתנו לילדים בני שנתיים עד ארבע שנים, אפשרות בחירה:
או לקבל מרשמלו אחד, או להתאפק ולקבל שני מרשמלו כשהחוקר ישוב לחדר בעוד כמה דקות.
רבים מהילדים לא הצליחו להתאפק ואכלו את המרשמלו עוד לפני שהדלת נסגרה.
אחרים חיכו מעט ואז אכלו את המרשמלו.
שליש מהילדים הצליחו לשלוט בעצמם עד שהחוקר שב וקיבלו כפרס את המרשמלו הנוסף שהובטח להם מראש.

כעבור 14 שנים חזר החוקר פרופ' וולטר מישל אל הילדים שהיו לפני סיום תיכון.
הוא מצא שהילדים שהתאפקו התאפיינו ביכולות חברתיות ולימודיות מפותחות יותר,
נהנו מהצלחה אקדמית והתמודדו טוב יותר עם לחץ ותסכול.

בנוסף ליתרונות של שליטה עצמית תכונה זאת מפתחת במצליחים להתמיד בה תחושת מסוגלות.

אנשים שמנווטים את עצמם לשליטה עצמית חווים תחושת מסוגלות אשר תורמת להמשך הגברת השליטה העצמית,
כי אם הצלחתי להשיג מה שרציתי, יש לי בוודאי כישורים שיעזרו לי להשיג מה שארצה גם עכשיו ואחר כך.

סרטון המרשמלו

אז איך עושים את זה?

1. דמיינו את העתיד שלכם לאחר השינוי
דמיינו איך אתם חושבים, נראים, מרגישים לאחר השגת המטרה,
למשל לקום בבוקר לעשות ספורט, לדבר עם משהו חשוב בביטחון וטבעיות, להגיע לראיון עבודה ממוקדים,
להשתמש בשפת גוף רגועה ופתוחה, לדבר בביטחון, לאכול בריא, להגיע לדייט בביטחון או כל מטרה או הרגל חדש שתרצו לסגל.

2. זמן התרגול – לפני השינה בלילה.
זהו חלון ההזדמנויות שלנו להטמיע הרגלים ורעיונות בתת המודע.
מדובר בזמן בין ערות לשינה "נים ולא נים"
אל תתנו להרגלים כמו טלויזיה ואינטרנט לגלוש לכם לחלון ההזדמנויות הזה
בו תת המודע מעבד חוויות ומסרים.

3. היו ברורים.
אנחנו מורגלים לחשוב בשלילה: "אני רוצה להפסיק לעשן"
"אני רוצה להפסיק להתלבט", "אני רוצה להפסיק להתבייש"
תת המודע מקבל מסרים כמו שהם, הוא לא שואל שאלות ולא מעלה ספקות,
הוא צריך את העזרה שלנו, הוא לא יודע מה יהיה אם נפסיק משהו, אנחנו צריכים להיות ברורים איתו ולספר לו מה אנחנו רוצים בדיוק.
דמיינו את התוצאה הסופית כמו שאתם רוצים אותה עם תחושת הסיפוק וההצלחה.

אולי יעניין אותך גם ל…

קורס NLP מזורז - חינם

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

מאמרים מומלצים

פודקסט "האושר הנשי" מראיין את מיטל וייסמן על טיפול טבעי בחרדה

פודקסט "האושר הנשי" מראיין את מיטל וייסמן על טיפול טבעי בחרדה, הסיבות להתקפי חרדה והסיפור האישי של מיטל ששינה חיים של אלפי אנשים.

12517
פודקסט "האושר הנשי" מראיין את מיטל וייסמן על טיפול טבעי בחרדה, הסיבות להתקפי חרדה והסיפור האישי של מיטל ששינה חיים של אלפי אנשים.
7 דפוסי החשיבה המכניסים ללופ

חוויית המציאות שלנו מורכבת מהפירושים שאנחנו מעניקים לאירועים אותם אנו חווים. פרשנות יכולה להיות חיובית ומקדמת או שלילית ומעכבת. אספתי עבורכם את 7 דפוסי חשיבה מעכבים העלולים להכניס אותנו ללחץ וחרדה. בדקו את עצמכם, כמה מהתבניות האלה קיימות אצלכם?

7951
חוויית המציאות שלנו מורכבת מהפירושים שאנחנו מעניקים לאירועים אותם אנו חווים. פרשנות יכולה להיות חיובית ומקדמת או שלילית ומעכבת. אספתי עבורכם את 7 דפוסי חשיבה מעכבים העלולים להכניס אותנו ללחץ וחרדה. בדקו את עצמכם, כמה מהתבניות האלה קיימות אצלכם?
רוברט דילטס סטפן גליגאן

תרגום הכנס של רוברט דילטס וסטפן גיליגאן להתמודדות יצירתית עם המשבר העולמי (וירוס הקורונה)

7960
תרגום הכנס של רוברט דילטס וסטפן גיליגאן להתמודדות יצירתית עם המשבר העולמי (וירוס הקורונה)
דילוג לתוכן